سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش ترکیبی تحلیلی


در این روش بایستی که ابتدا ارزش یک سهم را مورد ارزیابی قرار داد و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکال این که زمان مناسب معامله سهم مورد نظر چه زمانی می باشد مشخص می شود و در صورتی باید از تحلیل تکنیکال استفاده  کنیم  ه قبلا سهم مورد نظر را با استفاده از تحلیل بنیادی مورد ارزیابی قرار داده باشیم.

سهامداران از حیث بهره مندی از سهام بورسی به دو دسته تقسیم بندی می شوند: 

1- سهامدارانی که از سود سهام استفاده می کنند ، یعنی شرکت در ابتدای سال مالی پیش بینی می کند که مبلغ خاصی به ازای هر سهم ، سود سهام نقدی بپردازد و عده ای نیز به خاطر سود سهام مزبور ، این سهام را خریداری می کنند ، نیازی نیست که سهامدار یک سال کامل  مالک سهام باشد تا بتواند از سود سالانه استفاده نماید ، هر فردی که در تاریخ برگزاری مجمع  عمومی عادی ، سهامدار شرکت بوده باشد ، سود یکساله به او تعلق می گیرد.

2- عده ای دیگر از  سرمایه گذاران از رشد قیمت سهام استفاده می نمایندیعنی به دنبال سود سرمایه می باشند ، مثلا چنانچه قیمت سهامی 400 تومان باشدو بد از 4 ماه به 900 تومان برسد دارنده آن با فروش آن سهام که مورد نظر شخص می باشد عاید مبلغ 500 تومان سود می شود.

افرادی که قصد خرید سهام در  بورس را دارند بهتر است در ابتدا استراتژی سرمایه گذاری خود را مبنی بر اینکه از کدام شیوه می خواهند بهره ببرند مشخص کنند.

نسبت سود تقسیمی نشان دهنده سیاست شرکت  در جهت تقسیم درآمد و با استفاده از آن از به منظور توسعه فعالیت های اقتصادی خود می باشد.

در حالتی که قسمت اعظم درآمد شرکت به صورت سود سهام بین سهامداران تقسیم سود این نسبت به عدد یک نزدیک می باشد .

در حالتی که به منظور توسعه شرکت ، فقط قسمت کمی از درآمد را تقسیم نموده  و بقیه را به حساب اندوخته منظور نماید نسبت مورد نظر کاهش می یابد و در صورتی که این عدد بیشتر از عدد یک باشد ، شرکت مورد نظر قسمتی از سود پرداختی را از محل اندوخته سالهای قبل تامین نموده است.    



https://college.samanbourse.ir/training-to-register-and-receive-a-stock-exchange-code-at-saman-bank-brokerage