سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بانک های سرمایه گذاری

موسسات مالی شرکت هایی هستند که خدمات مربوط به دارایی های مالی را ارائه می دهند. جریان وجوه از پس انداز کنندگان به سرمایه گذاران در بازارهای واقعی مستقیم و در بازارهای مالی غیرمستقیم است.

آموزش کامل بورس

در یک دسته کلی، موسسات مالی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: موسسات سپرده‌گذاری، واسطه‌های مالی هستند که با دریافت کارمزد خدمات مالی و حاشیه سود ناشی از تفاوت نرخ سود وام‌ها و پذیرش سپرده‌ها مانند بانک‌های تجاری فعالیت می‌کنند. ، موسسات

اعتباری و ... در حالی که موسسات غیر سپرده گذاری با ارائه خدمات تخصصی مانند شرکت های بیمه، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و شرکت های تامین کننده سرمایه (بانک های سرمایه گذاری) از طریق اشتغال کسب درآمد می کنند.

سود دهی در بورس کالا

در طبقه بندی دیگری از مؤسسات مالی در قانون بازار اوراق بهادار، می توان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد: دسته اول مؤسساتی هستند که به عنوان واسطه در معاملات اوراق بهادار عمل می کنند، مانند شرکت های کارگزاری و شرکت های تأمین سرمایه.



دسته دوم واسطه هایی هستند که از سرمایه گذاران وجوه دریافت می کنند و نام آنها را در اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند و سود حاصله را بین این افراد تقسیم می کنند. شرکت های هلدینگ، شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های پرتفوی و صندوق های بازنشستگی از موسسات مالی دسته دوم محسوب می شوند.

دسته سوم موسسات مالی هستند که واسطه خرید و فروش اوراق بهادار نیستند و سرمایه خارجی را مدیریت نمی کنند، بلکه خدمات تخصصی در بازار سرمایه ارائه می دهند. از جمله این دسته، آژانس های رتبه بندی، مشاوران سرمایه گذاری، شرکت های پردازش اطلاعات مالی، بازارسازان و شرکت های سپرده گذاری مرکزی هستند.

آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادیآموزش جامع بورس

شرکت های تامین مالی (بانک های سرمایه گذاری)

شرکت تامین سرمایه شرکتی است که به عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و سرمایه گذاران عمومی عمل می کند و می تواند با اخذ مجوز مربوطه به فعالیت، معاملات، مدیریت بازار، مشاوره، سبدگردانی، پذیره نویسی، پذیره نویسی و فعالیت های مشابه بپردازد. مشاور پذیرش و اخذ مجوز انتشار، تعهد پذیره نویسی و تعهد مدیریت بازار (تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه ثانویه) فعالیت اصلی شرکت های عرضه کننده سرمایه است.

 

https://college.samanbourse.ir/course-category/technical

ارائه هرگونه مشاوره مالی و سرمایه گذاری، بازاریابی یا مدیریت فرآیند نقل و انتقال اوراق بهادار، انجام امور اجرایی از طرف ناشر در زمینه ثبت اوراق بهادار و اخذ مجوز انتشار آنها، ارائه خدمات طراحی و انتشار ابزارهای مالی برای شرکت ها و ارائه خدمات مدیریت دارایی از دیگر فعالیت های این سازمان ها می باشد.

 شرکت های تامین سرمایه داری مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار


ردیف    نام شرکت                   تاریخ اعطای مجوز

1       تامین سرمایه امین           18/1/1387

2     تامین سرمایه نوین              18/1/1387

3    تامین سرمایه بانک ملت        18/11/1389

4    تامین سرمایه امید               09/09/1390

5   تامین سرمایه سپهر              02/10/1390

6   تامین سرمایه آرمان              27/12/1390

7   تامین سرمایه لوتوس پارسیان 27/12/1390

8  تامین سرمایه کاردان              04/11/1392

9  تامین سرمایه بانک مسکن      01/04/1394